Två lager Barbieplast, tack!

Förra veckan fick jag ett nagellack av svärmor som inte var helt nöjd med färgen hon hade köpt (hon gillar inte heltäckande nagellack) och jag blev superglad! Hade önskat mig ett med en stark rosa färg. Och det fick jag.. med råge.

Bild från cuccio.com

Det blev detta lack från, ett för mig tidigare okända märket Cuccio. Färgen heter Kyoto Cherry Blossoms, inköpt på Åhléns.

Resultatet? Det är som Barbies signaturfärg, stark chockrosa, ser nästan ut som leksaksnaglar, haha. Applicerade två lager (ej överlack) och det täcker mycket väl. Jag var dock inte helt noggrann när jag lackade, så resultatet kan bli bättre tippar jag på. Kör just nu med korta naglar då det är mer praktiskt när man har en del blöjbyten framför sig om dagarna (ursäkta infon). Har bara haft det på mig det ett dygn, men är mycket nöjd. Denna färg passar mig väl i vår!

DSC_0369 DSC_0371
Bilderna gör färgen inte helt rättvisa, nyansen är mörkare än den ser ut, men har inte haft tid att mecka allt för mycket med fotografit. Men den plastiga looken återstår (vilket är något positivt tycker jag).

Är det någon som använt ett nagellack från Cuccio tidigare? Vad tyckte ni?

One thought on “Två lager Barbieplast, tack!

  1. Ping: Dior Vernis 553 Princess | Beauty by Bella

Kommentera

