Som en dam

Under åren har jag köpt på mig en del nummer av gamla damtidningar, mest för det fina modet och de vackra bilderna och illustrationerna. Vi tar en titt på några av dem.

DSC_0374

Först ut är några nummer av Damernas Värld från 1950-talet.

DSC_0379

Elida schampo ska tydligen ge dig vackrare hår.

DSC_0373

Ännu ett schampo som är to die for tydligen.

DSC_0385

Fin reklam för hårtoning. Visst är kvinnan på bilden vacker? Påminner om en ung Winona Ryder tycker jag.

DSC_0389

Vackra regnkläder var ett måste. Jag skulle inte tacka nej om ens hår kunde förbli perfekt så som på bilden (kvinnan till höger).

DSC_0391

Palmolive-tvålen finns än i dag, utseende och reklam har dock ändrats en aning. Så fina illustrationer!

DSC_0393

Så här vackert hårsvall vill jag ha, vågigt och glansigt! Eller vad säger ni?

DSC_0395

Gahns Farena – tydligen en mirakelkräm!

DSC_0396

”Gunilla” är rysligt lik Nicole Kidman, eller vad tycker ni?

Det blir fler bilder en annan gång, toodles!

5 thoughts on “Som en dam

  1. Nej vad roligt! Ja, hon Gunilla var väldigt lik Nicole Kidman! Näsan!!

    sv. nej en riktig besvikelse för min del 😦

    • Ja, näsan är nästan identisk! Otroligt! Tänk om man själv har haft/har en dubbelgångare någonstans!
      Ska till nyöppningen av Sephora imorgon, ska då slå till på någon bra eyeliner, återkommer med recension!

  2. Ping: Som en dam, del 2 | Beauty by Bella

Kommentera

