Old Hollywood

Vi ska ta en titt på ett av mina favoritläppstift som jag köpte för ett bra tag sedan.

DSC_1060

Stiftet är från det amerikanska märket Bésame Cosmetics.

DSC_1061

Den absolut främsta anledningen till att jag gillar det är paketeringen. En liten guldhylsa i en mörkröd ask med ljusgula blomdekorationer.

DSC_1069 DSC_1070

Färgen är nr 208 Bésame Red och är den perfekta röda nyansen i en krämig konsistens. Den är som tagen från gamla Hollywood, både färgen och förpackningen.

DSC_1071

Den lilla hylsan har en lyxig känsla över sig och är utmärkt i clutchen. Jag blev till mig när jag såg den i butiken!

DSC_1067

Den röda färgen är klassisk och gör dessutom att tänderna ser vitare ut, alltid ett plus.

DSC_1072

Jag köpte stiftet på Daisy Dapper för runt hundrafemtio kronor, ganska dyrt då det enbart är 1.8 gram i hylsan, men det är så värt det. Vilket är ditt lyxköp?

6 thoughts on “Old Hollywood

  1. Min guilty smink-pleasure är helt klart Chanel Sublime, svart mascara. Måste köpa rouge noir också, den är jag så sugen på! Tänkte köpa på flygplatsen i Paris men den fanns inte 😦

    • Har fönstershoppat (eller ska man säga internetfönstershoppat) på lite lyxprodukter och klickade hem två stycken, i för tidig födelsedagspresent såklart. 😉

  2. Jättesnygg färg och förpackning!
    Mitt lyxköp är nog en exfolieringscreme från Dr. Brandt, ”Microdermadrasion exfoliatingface cream” ,(ca 800 kr för 50g på eleven.se). Men den är jättebra och räcker länge.

Kommentera

