Nordic Cap of Sweden Nr 25

DSC_1006 (kopia)

Det småkorninga guldglittriga lacket från Nordic Cap of Sweden var lite av en besvikelse efter jag applicerat det. Förutom att det tog rätt lång tid att torka samt luktade lite obehagligt metalliskt, blev resultatet en dovguldig glittrig yta, en alltför dov nyans i min smak.

DSC_1039

På bilderna ser lacket ljusare ut, men det är det inte i verkligheten. (Det är verkligen svårt att fånga färger rätt på bild, särskilt när de är glittriga, tips emottages!) Bilden på flaskan högst upp är mer lik hur det också blir på nageln.

DSC_1030

Ett lager utan överlack blev det, kände inte för ytterligare ett då jag tror det hade gjort lacket ännu mörkare och därmed tråkigare. Nej, detta var ingen hit. Det är ett diskret lack som säkert blir mycket snyggare med ett ljusare under. Får testa en annan gång. Däremot har jag större förhoppningar på de andra lacken från samma märke som jag skrev om här.

4 thoughts on “Nordic Cap of Sweden Nr 25

  1. sv. Just det gråa ögonskuggorna jag har på bilderna är från HM faktiskt men sedan gillar jag e.l.f:s ögonskuggs-palette där de gråa färgerna är jättefina! 🙂

Kommentera

