Gårdagens look

Igår jag gick loss på en av mina Dior-sminkset som jag har och fick till en riktig kvällsmake.

DSC_0068 DSC_0069

Jag glömmer ofta bort att jag har dessa kit med smink för (nästan) hela ansiktet. Så det gäller att passa på när man får ett ryck.

BeautybyBella_blueshades01

Två blåa skuggor som går i en grå ton och rosa skimrande gloss på läpparna.

DiorPalette

Till höger (pilen) ser ni ögonskuggorna jag använde och till vänster ser ni läppglanset jag valde.

DSC_1220

Eyeliner som gradvis blir tjockare ju längre från näsan den kommer.

DiorBlueShades

Använde såklart min favoritskugga från Bourjois som highlighter under ögonbrynet.

Diorgloss

Läppglanset blev jag förälskad i, en sådan fin rosa nyans och den höll länge. Dessutom var applikatorn lätt att använda och få exakt runt läpparna – den kan man fortsätta att använda även när sminket i asken är slut.

BeautybyBella_blueshades02

Denna look kan man variera, kanske blev en aning för mycket med både starkt ögonsmink och det rosa glanset. Nästa gång ska jag prova att använda något mindre färgstarkt på läpparna. Det är roligt att experimentera!

Hur ser ni ut idag?

3 thoughts on “Gårdagens look

Kommentera

