Nytt i sminkväskan

Jag berättade häromdagen att jag beställt fler produkter från Yves Rocher. Jag kommer ihåg märket från när jag var liten och min mamma fick hem katalog och beställningsblanketter. Jag brukade leka med de små ”frimärkena” man fick med där varje produkt fanns representerad och som man skulle klistra på blanketten med de varor man ville ha. Detta var för över tjugo år sedan och nu är det annorlunda, nu är det webbshop (och fysisk butik) som gäller. Kul när man har minnen av vissa varumärken och hur man sedan ser att de fortfarande finns kvar – och har moderniserats!

DSC_0037

Denna gång bestod min beställning av några sminkprodukter.

DSC_0044

Från vänster:

  • Retropical Sunkissed Glow-Cheek Stain – denna kan bli hur bra som helst eller absolut pannkaka för mig då jag är så ljus. Innehållet ser inte så inbjudande ut men förhoppningsvis ser det snyggt ut på, kanske mer passande när sommaren är här och man har mer färg i ansiktet.
  • Retropical Illuminationg Pearls – Denna produkt var slut ett tag i deras webbshop, men när den väl fanns i lager igen, passade jag på att klicka hem den. Jag hade höga förhoppningar på dessa pärlkulor och provade den tidigare idag och blev en aning besviken, tyckte inte att de glittrade tillräckligt. Kanske hade jag inte tillräckligt på mig eller så hade jag inte rätt slags foundation under. Jag får helt enkelt prova igen.DSC_0046
  • Läppstift Grand Rouge i färgen Corail voilé– Ett hållbart läppstift innehållande bl.a. ekologisk sesamolja och vitamin E. Detta har jag bara använt en gång och gillade det skarpt! Det ska ni få en djupare genomgång av senare!

    DSC_0047

Överlag verkar produkterna lovande, det enda jag ställer mig frågande till är varför de måste vara så starkt doftsatta, nästan lite sliskiga i doften och det känns inte helt hälsosamt. Nåväl, man kan inte alltid få allt.

Har du testat någon produkt från Yves Rocher, vad tyckte du?

One thought on “Nytt i sminkväskan

  1. Ping: Yves Rocher Grand Rouge 42 Corail Voilé | Beauty by Bella

Kommentera

