Dior-guld

DSC_0094

I tisdags damp två små guldklimpar till produkter ner i min brevlåda. Det var dessa två efterlängtade från Dior, en födelsedagspresent till mig själv; Crème de Rose Smoothing Plumping Lip Balm och ett limited edition-nagellack i färgen 433 Délice (som jag bl.a. skrev om här).

DSC_0108

Detta balm har jag funderat på i ett par år nu men aldrig slagit till på. Jag älskar hur hylsan är utformad, enkel men andas lyx och 1950-tal. Perfekt att ha med i väskan (och som ögongodis).

DSC_0114

Dessutom luktar den ljuvligt, med en svag doft av ros får den mig att påminna om något från min barndom, ni vet hur det kan vara när lukter får en att minnas, kanske inte en specifik sak men en känsla och period i livet.

DSC_0096

Sedan har vi detta fantastiska nagellack i special edition – Délice – ett korallskimrande lack som jag kommer använda hela sommaren.

DSC_0097

Har inte provat det än men ni ska få se hur det är på så fort jag gjort det. Det är extra roligt att ha detta då jag inte har något lack i korallfamiljen sedan tidigare.

DSC_0102

I solljus ser man hur det skimrar.

Beautybybella_DiorDelice

Här är en närbild på det vackra glittriga.

 

Så, nu har vi haft nog av läppgelsbeundran och nagellacksporr för idag! Hoppas du har det fint!

2 thoughts on “Dior-guld

Kommentera

