Fem saker du inte visste om mig

Fem saker du inte visste om mig:

  • Jag äger ingen primer.
  • Blå ögonskugga var det som gällde på högstadiet. Helst med mycket glitter på.
  • Den värsta frisyren jag haft? Det var när jag sju år gammal klippte luggen till ungefär en centimeter kort – trodde nämligen att det var så man gjorde för att få bort luggen, förstod inte att man måste växa ut håret.
  • Det roligaste (och sämsta) sättet att ta bort nagellack på är att dra av det, ungefär som ett apelsinskal.
  • För sju år sedan totalblonderade jag mitt hår och det var lyckat i ungefär en halv minut, efter det fick jag spendera oändlig tid att försöka dölja och dämpa utväxten – usch hemska tider!

Vad har du för skönhetshistoria (rolig och pinsam helst)? 😉

BeautybyBella_oops

5 thoughts on “Fem saker du inte visste om mig

  1. – Ville bleka mitt nästan svarta hår. Slutade med att jag fick klippa pojkfrisyr 😦
    – Min fösta ögonskugga var blekgrön och pärlemorskimrande. Det var i femman och jag bar dem utan mascara, med typ lipsmacker på läpparna.
    – I högstadiet var det denna sminkning som gällde: http://dinamazida.files.wordpress.com/2012/03/britney-spears-stronger-video.jpg Fast, förstås, gjort av en 13-åring, typ.
    – I slutet av högstadiet och början av gymnasiet hade jag min currygot-period. Jag hade plastslangar inflätade i håret och läppglans som lyste i UV-ljus. Ja.

  2. -En gång gick jag till frisören och bad dem ”göra något roligt”. Jag kom ut därifrån och såg ut som en åttiotalstant med flikig page, spretig lugg och sprayade lockar.

    -Jag har haft brun läppenna och ljusrosa läppstift. Ja, jag målade utanför läpparna så de skulle se större ut. Rätt mycket utanför, sisådär 2-3 cm.

    -I sjuan plockade jag bort i princip hela ögonbrynen. Jag såg för jäklig ut och tillbringade sedan hela nian med att försöka återväxa de misshandlade brynen.

    -Mitt första nagellacksmärke hette Wet n Wild.

    • Antar att du INTE har några bilder efter den ”frisyren”? Hehe.
      Att plocka ögonbrynen och brun läppenna med ljusrosa läppstift är ju en 90-talsklassiker, haha, skoj! 🙂

Kommentera

