Swatches: FÄRG ögonskuggspalett

Då ska vi titta på ögonskuggspaletten från Färg som jag fick i Glossyboxen (se det inlägget här).

DSC_0349

Snygg förpackning.

DSC_0206

Övre rad, från vänster: En vit skugga med en aning lyster i, en roströd färg (udda nyans),
Nedre rad, från vänster: Ljusgrå/silvrig skugga med skimmer i, en mörkgrå skugga.

DSC_0355

Swatchat på handleden.

DSC_0354

Närbild swatch, från vänster: Den vita skuggan känns en aning kakig och mjölig på samma gång när man applicerar, förhoppningsvis blir den snygg på.

Den roströda skuggan har mycket pigment i sig och jag får lite rysningar – hur ska jag få till det här snyggt?! Ska man använda den som rouge (sparsamt givetvis)?

Den ljusgrå skuggan ser fantastisk ut, den ser jag fram emot att använda!

Den mörkgrå skuggan ser svart ut på handleden, en färg jag inte brukar använda på ögonskugga, blir lätt för mycket på mig och min ljusa hud. Kanske kan få till det snyggt med väldigt lite färg på, verkligen gråskala.

Vad tycker du om paletten? Vilken färg är snyggast/intressantast?

7 thoughts on “Swatches: FÄRG ögonskuggspalett

    • Nej, de skriker inte direkt sommar, men den vita och den ljusgråa skuggan kan nog tillsammans med ett riktigt somrigt läppstift/läppglans bli fint och fräscht.

  1. Ping: Gårdagens FOTD | Beauty by Bella

Kommentera

