Dior Vernis 553 Princess

Vi tar en titt på Dior-lacket 553 Princess som jag fick i födelsdagspresent förra veckan.

DSC_0690

Ett rosaskimrande special edition-lack.

DSC_0635

Det är svårt att få rätt nyans på färgen, här ser den mer ljusrosa ut än i verkliga livet. Två lager utan överlack. Det glittriga i färgen vill sig inte på bild, men utanför kameran ser det mycket fint ut.

DSC_0638

På denna bild tycker jag att lyckats fånga färgen och skimret rätt bra, men det tog måånga bilder att få till det. Puh! En bubbelgumsrosa nyans som blir riktigt fin på naglarna, det är dock en mer täckande rosa än vad jag först trodde. Tack vare guldskimret ser det mer smakfullt och speciellt ut. (För den som vill se ett snarlikt typ av rosa lack kan läsa detta inlägg.)

Övrigt om lacket

Den breda penseln gör det lättlackat, det torkar även snabbt, vilket är ett stort plus. Trickset att få till en ännu snyggare manikyr med detta lack är att göra tunna lager då man får mycket färg på penseln och formulan känns tjockare än vad jag är van vid. Det kommer nog ta några gånger innan jag blir van. Men jag gillar märket och denna färg!

Vad tycker ni om lacket?

P.S. Glöm inte att följa mig på Bloglovin’, snälla? 🙂 Klicka här!

3 thoughts on “Dior Vernis 553 Princess

  1. Vilken fin färg, precis bubbelgumslik. Har erfarenhet av att Diors nagellack håller väldigt hög kvalité.

  2. Ping: Rosa nyanser | Beauty by Bella

Kommentera

