NUXE Huile Prodigieuse

NuxeOil

Jag har ju en nyfunnen kärlek för oljor inom hud- och hårvård och just nu har denna olja från NUXE fått plats i min badrumshylla. NUXE Huile Prodigieuse är en multifunktionsolja för ansikte, kropp och hår. Så här beskrivs den:

”Torrolja för ansikte, kropp och hår! En cocktail av välgörande örter för en skimrande kropp! Denna unika, kladdfria olja är närande, vårdande och skyddande, ger sammetslen hud och glänsande hår! Passar alla åldrar liksom alla hud- och hårtyper. Oljan gör huden sammetslen utan att kännas fet. Gör håret mjukt och glänsande. Förnyar hudens celler och motverkar för tidigt åldrande av huden. Tillför näring, lugnar och återfuktar huden. Under årets skiftande vädertyper skyddar oljan ansiktet, kroppen och håret. Har också goda effekter på hudbristningar.”

Den låter verkligen som en mirakelolja! Jag har hittills enbart använt den på kroppen efter duschen och det stämmer att den gör huden sammetslen utan att kännas fet. Ska bli spännande att se vad den kan göra för håret.

Oljan innehåller 98,8% ingredienser av naturligt ursprung, är utan konserveringsmedel och utan silikon. Den är även fri från animaliska ingredienser, mineraloljor eller färgämnen.

Är det någon som testat oljan, vad tycker ni? Någon som provat den på håret?

5 thoughts on “NUXE Huile Prodigieuse

  1. Är nyfiken på den oljan men med min otur så innehåller den säkert mandelolja eller annan nötolja? Det är så svårt att hitta torroljor utan nötolja i. Jag är allergisk och blir väldigt lätt påverkad så vågar inte testa förutom arganolja som funkar bra.

    • Oj, vad läskigt! Ser att den innehåller bla mandelolja, macadamianötolja OCH hasselnötsolja! Vad jobbigt att de flesta torroljor innehåller nötolja, du kanske kan hitta någon olja bland de naturliga vegetabiliska som funkar för dig, tex från Crearome?

  2. Jag tycker jättebra om NUXE-oljan! Jag använder den främst till håret och händerna. När det gäller mitt hår så behövs väldigt lite olja, det är lite svårt att dosera så jag brukar ta lite i taget. Hoppas du gillar den också Bella!

    • Jag har inte använt så mycket än, men jag gillar den! Är dryg och luktar gott! Använde den dock en gång i håret med mindre smickrande resultat, måste prova igen. Är det bäst att ha i den när håret är blött eller torrt?

      • Jag har prövat i både torrt och blött hår, jag har märkt att det är lättare att dosera i torrt hår, men jag har märkt att den är väldigt dryg. Det är lätt att håret blir för oljigt.

Kommentera

