Paul & Joe Cheek Color (Refill) 05 Swatch

DSC_0677

Jag skrev ju häromdagen om mitt nya rouge från Paul & Joe och jag tänkte att ni ska få se hur det ser ut på. Jag valde färg utifrån vad som på Elevens hemsida såg ut som en mycket ljus rosa färg, förhoppningsvis en nyans som passar min ljusa hud. Jag blev inte besviken.

BeautybyBella_Paul&JoeBlush01

Jag har använt rätt mycket rouge här på bilderna för att man ska se det, i verkligheten behövs inte lika mycket. Färgen gör att man får en fräsch rosa färg på kinderna, ungefär som att man precis kommit utifrån. Den är dock lite mattare i konsistensen och beroende på vad man har för foundation under kan man få en mattare look om man så vill.

BeautybyBella_Paul&JoeBlush02

Det är lätt att få för mycket färg på kinderna då rouget är starkt pigmenterat, mitt tips är därför att man verkligen tar lite i taget för att enklare få den färgintensitet man önskar (det är ju svårare att ta bort färg än att lägga till). Jag önskar att det hade haft lite glans/skimmer i sig, men överlag är jag mycket nöjd med rouget, dels för att färgen passar mig så bra och dels för att förpackningen är så vacker. Dessutom kostar det inte skjortan (169 kr plus 79 kr), väl värt pengarna!

Du kan köpa rouget här.

6 thoughts on “Paul & Joe Cheek Color (Refill) 05 Swatch

  1. Färgen passar dig! Verkar vara väldigt bra pigment också. Kikade på märket efter ditt senaste inlägg, gillar konseptet med att man bestämmer hylsa och sedan köper en refillprodukt till.

    • Tack, känner mig mycket nöjd med den. Ja, visst är det ett bra koncept? Dessutom kan man prova olika färger varje gång ett tar slut och ändå ha kvar den fina dosan!

    • Hej Ann-Sofie! Jätteskoj att vi hittat varandras bloggar, jag beundrar dina manikyrskills särskilt. 🙂
      Visst är det kul med produkter som både är bra och billiga?!

Kommentera

