Rosa nyanser

Jag har ett par nya nagellack som alla tillhör den rosa familjen, två av dem har ni sett tidigare (här och här). Istället för att hålla på veckor ut med rosa lack passade jag på och målade med samtliga lack på båda händer.

DSC_0891

Från vänster;
Dior Vernis 553 Princess,
Paul & Joe Nail Enamel nr 12,
L’Oréal Color Riche nr 209 Ingenous Rose,
Depend Nail Polish nr 347 och
Nordic Cap of Sweden Star Nails nr 04.
På alla bilderna nedan är färgerna i samma ordning som på denna.

DSC_0874

Tre lager utan överlack blev det på samtliga naglar, Dior-lacket och Nordic Cap hade egentligen bara behövt två stycken. Nordic Cap-lacket är skirt och glänser, Dior-lacket har som bekant fint guldskimmer i sig och de resterande tre lacken är vanliga krämlack.

DSC_0874 (kopia)

Dior-lacket och L’Oréal-lacket är rätt lika i färg, Dior-lacket är något varmare i tonen samt har ju guldkorn i (det som gör lacket unikt). Lacket från Paul & Joe (andra från vänster) beskrivs som ett ”krämigt vintage-rosa” lack och det tycker jag stämmer, det är dessutom relativt lättlackat, jag gillar’t.

På lillfingernageln har jag lacket från Nordic Cap, ett ljusrosa skimrande lack som känns väldigt Legally Blonde på något sätt. Ett helt ok lack. Nudelacket från Depend är fint men något svårlackat med den smala penseln. Lacket från L’Oréal (mittersta nageln) överraskar däremot med en bredare pensel som gör det enklare att applicera. Färgen är dessutom en mycket fin vår/sommarfärg tycker jag.

DSC_0872

Vilket rosa lack gillar du mest?

4 thoughts on “Rosa nyanser

Kommentera

