Gårdagens EOTD

Igår när jag lunchade med min vän Robin såg min ögonmakeup ut så här.

DSC_1021

Markerade ögon med bruna skuggor och eyeliner.

ögonskuggor

Ögonskuggspaletten från H&M användes, den ljusbruna högst upp till vänster och den mörkbruna skuggan på nedre raden till vänster. Använde en ögonskuggsborste från Make Up Store att applicera, står dock inget nummer på den längre så jag vet inte vilken sort det är. Ingen primer användes, men skuggan satt bra nästan hela dagen, ett bra betyg för en budgetskugga tycker jag.

DSC_1023

Eyeliner från Maybelline och maskara från The Body Shop. Vit kajalpenna (från KICKS) i undre ögonkanalen och ögonbrynen fylldes i svagt med mörkbrun skugga från Bobbi Brown samt under ögonen för att ytterligare markera ögonen (dock med ytterst lite skugga).

DSC_1022

Hur ser du ut denna fredag?

Kommentera

