Star Nails nr 07 & nr 21

I veckan köpte jag två lack från Nordic Cap of Sweden när jag var förbi Ica Maxi (vilket jag är nästan dagligen, suck); ett korange-färgat (korall/orange) och ett mellanblått lack.

DSC_1018

Till vänster ser ni nr 07 och till höger ser ni nr 21. 10 kr styck kostade dem.

DSC_0999

DSC_0992

Två lager utan överlack. Ser ni hur fint de glänser trots inget överlack?

DSC_0993

Lacken har bra täckning och jag gillar de klara färgerna. Kanske inte den snyggaste kombon här dock.

DSC_0993

Den korange färgen ser rödare ut här än vad den är irl. Hållbarheten på färgen är helt okej, klart värda sin ringa peng.

Vad tycker du? Har du provat något lack från Nordic Cap of Sweden?

5 thoughts on “Star Nails nr 07 & nr 21

  1. Jag har fortfarande inte provat Nordic Cap, men hört flera berömma dem och att de är sååå billiga. Men jag har ganska långt till ett Ica Maxi, och jag vet inte ens om de har dem där…får kolla när jag är där nästa gång. 🙂

  2. Vilket Ica maxi var du på såg att du bor i Stockholm så undrade om de Ica maxit låg nära? Jag bor också i Stockholm men vet inte vilket Ica maxi som har nordic cap. Förresten hade dom läppglans och läppstift där på Ica maxit då också? 🙂

    • Hej Sara! Jag har varit på Ica Maxi Lindhagen, det ligger på Kungsholmen, vid Hornsberg strand ungefär. Senast jag var där (idag) hade de bara kvar några fåtal lack i udda färger. Har du kollat Ica Maxi Solna?

      • Ja, just det angående läppglansen och läppstiftet.. Såg dessvärre inget annat förutom flytande tvål(!) från Nordic Cap på den Ica Maxi.

Kommentera

