Min nagellackssamling

Igår var det dags att ta en titt på nagellackssamlingen, 85 lack allt som allt, och rensa ut de lack som a) torkat/ser ofräscha ut, b) de som är av sämre kvalitet och c) de färger jag inte gillar särskilt mycket eller inte använder ofta.

BeautybyBella_nagellackssamling

Jag delade upp lacken i färgskala. Till vänster längst fram är de röda lacken, där dominerar märket Mavala. Jag älskar röda lack och har lack i en rad olika röda nyanser. Bakom de röda lacken är de rosa. De är också många till antalet men från spridda märken. Allra längst fram har jag de mörkmörkröda (med brist på bättre ord) lacken, för tillfällen när man inte vill ha svart lack men ändå något mörkt. Passar bra på hösten/vintern.

BeautybyBella_nagellackssamling02

På höger sida längst fram är de lila lacken, en färg jag vanligtvis inte bär av någon anledning. Bakom dem är det murriga färger; svarta, mörkgröna, bruna lack. Efter dem har jag de blå lacken, allt från blått skimmer till ljusblå pastell. Raden efter de blåa lacken finns de lite mer udda färgerna; gul, orange, rostfärgat, gråa. Färger som mintgrön finns också representerad i samlingen.

Ny förvaring_Muji

Efter att ha rensat ut de lack som torkat eller ser allmänt funky ut, plockade jag ut de lack som inte är av bra kvalitet, de flesta kommer från H&M. Jag ska nu använda mig av dessa en sista gång, ge dem en sista chans, annars slänger jag dem eller ger till de som är intresserade!

Jag köpte i veckan tre förvaringsplastboxar från Muji (på Åhléns city). Den stora boxen till vänster har jag nu lagt de lack jag har valt att ha kvar, smidigt att den är så hög – då riskerar inga lack att åka i golvet. I de andra två boxarna ska jag ha smink i. Det smarta med alla dessa boxar är att man kan stapla dem på varandra! 65 kr kostade den stora och 35 kr/st kostade de mindre.

Hur förvarar du dina nagellack? Brukar du rensa ut kontinuerligt?

2 thoughts on “Min nagellackssamling

Kommentera

