H&M Nail Polish Chica Boom Boom & Red Nail

DSC_1202DSC_1123

Veckans ena manikyr består av två olika lack från H&M; Chica Boom Boom och Red Nail.

DSC_1098

Chica Boom Boom är en orange färg som jag tycker är vintage-aktig, ett fint alternativ till vintageröda naglar. Jag älskar denna nyans! Likaså känner jag för lacket med tydliga namnet Red Nail – det är den perfekta klarröda nyansen som finns. (Det ser dock lite mörkare ut här på bilderna.)

DSC_1101

Tyvärr är kvalitén på dessa lack inte det bästa. Efter cirka ett halvt dygn hade flera naglar blivit kantstötta, dock hade jag inte använt något överlack än men jag märker en skillnad från lack från t.ex. Mavala. På bilderna har jag två lager, framförallt behövdes det med det orange lacket.

DSC_1102 (kopia)

Lacken kostar ca 40 kr (om jag inte minns fel) och med tanke på att jag älskar färgerna och att kvaliteten är någorlunda ok kommer jag att behålla dessa lack ett tag till. Jag kommer inte köpa några fler H&M lack så länge hållbarheten är som den är på dessa, jag har t.o.m varit med om värre på andra av deras lack (däremot kommer jag att använda de jag har kvar en sista gång för att se vilka färger jag gillar). Jag kommer även att leta efter en liknande orange nyans hos de märken jag vet har bra kvalitet (har redan flera perfekta röda lack).

Vad tycker du om nagellack från H&M?

One thought on “H&M Nail Polish Chica Boom Boom & Red Nail

Kommentera

