Nya tillskott i neccesären

DSC_1187

Jag har två nya tillskott i min neccesär (från vänster):

Dr. Hauschka, Translucent Face Powder, Loose, ca pris 218 kr
Ett transparent löspuder från Dr. Hauschka att applicera på t-zonen eller andra ställen i ansiktet där det glänser. Har hittills bara använt det en gång men tyckte det höll vad det lovade. Mattande effekt som höll flera timmar (tom en helkväll på Operan). Har aldrig använt löspuder förut så jag har inget att jämföra med, men om den håller så här bra varje gång kommer jag att vara nöjd. Kan köpas lite varstans, jag köpte den här.

Iroisie, Soin Parfait Ultimate BB Cream, 15 ml, ca pris 298 kr
Jag har rätt länge varit på jakt efter en naturlig och ekologisk BB cream som inte innehåller saker som parabener, sulfater, mineralolja, etc. Jag vill, förutom att den ska täcka och jämna ut hudton och hudytan, att den ska ha solskyddsfaktor i sig. Det finns inte många naturliga BB creams som har dessa egenskaper (åtminstone skriver de inte ut allt i produktbeskrivningarna när jag sökt runt på olika sidor) och därför blev jag överlycklig när jag hittade denna från Iroisie – krämen innehåller solskyddsfaktor 25.

Även denna produkt har jag enbart använt ett fåtal gånger men jag blev verkligen positivt överraskad;  jag tycker den täcker oerhört bra för att vara en BB cream. Man får använda concealer på de blämmor som behöver extra täckning. Krämen har en mattande effekt som jag tycker håller länge. Den här krämen gillar jag mycket mer än min foundation från Dr. Hauschka då jag upplever att den täcker mycket bättre. BB creamen är dock nästan en hundralapp dyrare än min foundation och bara halva storleken. Jag hoppas även att krämen i sig är dryg. I och med att den känns rätt tjock och ”krämig” i konsistensen har jag upplevt att det behövts rätt mycket av den. Och med enbart 15 ml i tuben måste jag lära mig att dryga ut den. Kanske blir den bättre om man använder en ansiktsolja innan. Då flyter den säkert på bättre och lättare och på så sätt behövs inte lika mycket kräm. Jag ska testa mer och återkommer med mina upplevelser.
Här köpte jag den.

Nu hoppas jag att det kommer ekologiska och naturliga CC creams (Color Corrector) till Sverige – det blir nästa steg. Har du använt någon BB cream (eller CC cream) – vad tyckte du? Har du någon favorit?

Kommentera

