IsaDora Sugar Crush Nails – Coral Crush

En av trenderna inom naglar och nagellack i vår/sommar är strukturlack. O.P.I var först med sin Bond Girls-kollektion och nu hakar både Depend och IsaDora på tåget (säkert andra märken också).

(Bildkälla: IsaDora)

IsaDoras kollektion heter Sugar Crush Nails och kommer i en rad olika somriga färger, se bilden ovan. IsaDora beskriver sina lack så här:

”Sugar Crush är ett nytt effektnagellack med ”sockrig” struktur i matt skimrande färger.
IsaDora presenterar 10 underbara färger av detta effektfulla nagellack.
Vi är också glada över att informera om att det har en superbra hållbarhet – upp till 7 dagar!”

Lacken är limited edition och kostar 79 kr/styck. Finns att köpa på bl.a. Åhléns.

DSC_1212

Jag har införskaffat färgen nr 124 Coral Crush – och det rätt och slätt(!) ett korallfärgat strukturlack.

DSC_1231

DSC_1231 DSC_1236

DSC_1236 DSC_1248

DSC_1248 (kopia)

Jag har använt två lager, det krävdes för att få full täckning. Det torkade relativt snabbt och det känns som att nageln är mer tålig nu, att den kan stå emot ett och annat.

DSC_1250

Lacket glittrar fint med de små guldkornen, framförallt i solen, men ändå får man ett matt intryck. Det gillar jag, det känns att naglarna är speciella och att man inte använt ett vanligt nagellack.

DSC_1259

IsaDora lovar lång hållbarhet, upp till sju dagar, men det kan jag inte säga något om än, men på det dygn jag haft lacket på har det inte blivit förstört på något sätt. Skönt det.

Jag gillar det här lacket oerhört mycket, det är verkligen värt sina 79 kronor. Nyansen kommer, som så många andra korallfärgade lack, göra sig perfekt under sommaren. Nu är jag nyfiken på att prova någon av de andra färgerna.

Har du provat något strukturlack? Vilka färger på naglarna kommer du ha i sommar?

8 thoughts on “IsaDora Sugar Crush Nails – Coral Crush

  1. Det är såååå galet snyggt! Vill verkligen ha det här Coral Crush och sen skulle jag vilja ha Purple Crush också. Jag älskar texturlacken, men har bara provat O.P.I’s.
    Jag har faktiskt corallack på naglarna nu och det är en underbar sommarfärg tycker jag. 🙂

  2. Oooh! Jag blir sugen på Star Crush och Sky Crush.. måste nog kika lite närmare på dessa. Hur är de att få bort? Som glitterlack eller mer som holos?

    • Åh, Sky Crush vill jag också ha. (Vilket är Star Crush, hittar det inte på bilden..)
      Har inte tagit bort det än men jag tippar att det kommer bli knepigt, ungefär som med glitterlack.

  3. Gråter blod snart…köpte Coral ifjol och har snart slut men finns inte att uppbringa längre 😦 jag googlar mig galen men finns inte att få tag i längre 😦 Har mailat Isadora och fått tipps att maila lagret men där är det slut. Har ni något tips på var det finns? Är det verkligen slut överallt??? Louise

Kommentera

