GlossyBox Maj – Magical Beauty

Igår kom Maj månads GlossyBox i brevlådan (jätteskönt att den precis får plats, så att jag slipper gå till Ica och hämta ut den). Jag hade redan hunnit se en och annan box på några andra bloggar och detta gjorde mig faktiskt ännu mer intresserad över vad min egna box skulle innehålla.

DSC_1359

Månadens tema är Magical Beauty och det ska man tydligen få med dessa produkter:

WEN Sweet Almond Mint Cleansing Conditioner
”Revolutionerande nytt hårvårdssystem som ersätter schampo, balsam, inpackning och styling – allt i ett! Med Wen rengör du ditt hår utan att avlägsna dess naturliga oljor, styrka och glans.”
Jag tror att de flesta som har tv-kanaler utöver ettan, tvåan och fyran har sett tv-shopreklamen för WEN. Skådespelerskan Alyssa Milano är talesperson för märket. Jag har sett reklamen måånga gånger och är nyfiken på hur det fungerar. Kommer håret att bli finare? Denna ska jag testa med intresse!

Dr. Bronner’s Magic Soaps Organic Hemp Lavender Castile Liquid Soap
”150 år av tvåltillverkning står bakom en av marknadens finaste ekologiska & Fair Trade-märkta tvålar för kropp och ansikte. Med kokosnöts-, oliv-, jojoba-, och hampaolja samt essentiella oljor.”
Lite otippad produkt tycker jag, men ska bli roligt att testa en ekologisk tvål som denna.

Elizabeth Arden Ceramide Capsules Daily Youth Restoring Serum
”Lyx i kapselform som minskar fina linjer och rynkor i ansiktet med hjälp av ceramider som i sin tur stärker och reparerar. Din hy får en vacker, mjuk och mer jämn struktur med ökad lyster.”
Som ni redan vet, gillar jag Elizabeth Ardens Eight Hour Cream-serie. Jag har dock inte testat någon annan hudvårdsprodukt från dem så detta ceramideserum ska bli otroligt kul att testa (jag är rätt skeptisk till anti-age-produkter, tror inte att de fungerar men har aldrig testat någon innan så vi får se…Kanske blir jag babyface, haha).

Color Club Age of Aquarius Nailpolish
Den enda fullsizeprodukten i boxen är ett turkost nagellack från amerikanska Color Club. Gillar färgen helskarpt, blir utmärkt i sommar! Yay för nagellack!

Trind Hand Repair
Den sista produkten i boxen är en handkräm i travelsize-storlek från Trind. Den ska reparera och mjukgöra händerna. Perfekt att ha med i handväskan.

Som extraprodukt fick man en energidryck, Femme Natural Boost, som ni kan se längst ut till höger på bilden. Dock så har flera personers dryck, likaså min, redan passerat sista utgångsdatum (april 2013). Vems fel detta är kan ju spekuleras i men nu är den utskickad i alla fall. Själv skulle jag nog inte ens tittat på datumet utan druckit den vind för våg, kanske det någon hoppades på, så jag tackar alla andra bloggare som uppmärksammade detta. Förmodligen är det inget skadligt att dricka drycken nu, men man vill ju ändå veta alla info innan! 🙂

Jag är överlag mycket nöjd med boxen, gillar den här mer än förra månadens. Vad tycker du om produkterna? Är det något du vill se mer av? Blev du nöjd med månadens GlossyBox? Fick vi samma?

GlossyBox är en prenumerationstjänst för 139 kr/månad. Du får varje månad hem fem stycken produkter att testa, antingen i travel-size eller i full storlek. Du kan när som helst avsluta prenumerationen.

5 thoughts on “GlossyBox Maj – Magical Beauty

  1. Jaa verkligen en bra box denna månad. Jag ser fram emot att testa min Elizabeth Arden produkt. Jag har aldrig testat något från det märket, men hört mycket om Eight Hour krämen, så det blir intressant. 🙂
    Tack så oerhört mycket för dina fina ord, du gör mig ju rörd…..hihi….Jag la med en länk på bloggen till fotostudion så kan du läsa mer om den….:-)

Kommentera

