Bourjois Eyeshadow & Blush

Jag har länge varit en fan av det franska märket Bourjois och varje gång jag varit utomlands, främst i England, har jag köpt något från dem. Tyvärr finns inte märket att få tag på i Sverige (dock hittar jag denna webbshop men vet inget om den, någon som vet?). Nåväl, jag lyckades faktiskt få tag på några produkter från Bourjois från *trumvirvel* Amazon. Två produkter har hittat hem till mig, vi tar en närmare titt på dem!

DSC_1368

Till vänster ser vi en pärlemorskimrande ögonskugga och till höger en rosa rouge med en retroinspirerad dosa (det såg man inte på de bilder Amazon visade, men det är bara en trevlig överraskning).

DSC_1371

Den vita ögonskuggan – i färgen nr 90 Blanc Diaphane –  har jag sedan tidigare, men den börjar ta slut, så det var dags att fylla på i lagret. Har använt samma sort och färg i massor av år nu, en av mina absoluta favoriter. Färgen är mycket användbar, jag använder den både som ögonskugga och highlighter. En multiprodukt till bra pris!

Jag älskar rouge, framförallt rosa sådana och detta är första gången jag provar en från Bourjois. Färgen heter nr 34 Rose d’Or eller Golden Rose på engelska. Jag gillar att man får med en liten borste till, bra att ha på resor (även om den nästan är i minsta laget).

DSC_1375

En av de fina sakerna med Bourjois är att det finns med en spegel i dosorna, det har det inte alltid funnits. Nuförtiden låses även asken med magneter.

DSC_1376

Det rosa rouget ser välpigmenterat ut i sin dosa. Färgen påminner mig om bakelser och Marie Antoinette. Den luktar härligt också!

DSC_1377

Har inte hunnit använda den så många gånger än, men det jag hann prova gillade jag skarpt. Ser framemot att ha denna i sommar.

DSC_1378

Den vita ögonskuggan ser likadan ut som de jag har använt innan, tur att de inte ändrat något i nyansen.

DSC_1385

Här har jag swatchat på handleden, med tanke på att den vita ögonskugga är just vit är den starkt pigmenterad – bra det. Jag har iofs använt rätt mycket här för att den skulle synas på bild, men jag tycker ändå att det är en av starkaste vita skuggorna jag använt, den försvinner inte i första taget.

DSC_1389

Jag är mycket nöjd med detta köp! Skönt att man dessutom kan få produkterna skeppade ända hem till dörren!

Har du provat något från Bourjois? Vad tycker du om deras produkter?

7 thoughts on “Bourjois Eyeshadow & Blush

    • Ja, visst är dom? Vet inte om det framgick av bilderna, men förpackningarna är rätt små.
      Om du är nyfiken och har möjlighet så passa på att prova någon av deras produkter, framförallt ögonskuggorna – rekommenderas!

  1. Inte alls hört talas som märket. Det finns många affärer och produkter jag önskar att vi hade i Sverige! Forever21, Primark, Victoria Secrets, Starbucks etc. 🙂

    • Jag håller med!! 🙂
      Jag har för mig att Starbucks finns på någon terminal vid Arlanda så när du har vägarna förbi.. 🙂 Och i Gbg någonstans tror jag.

      • Jo men det har jag nog sett också! Jag får väl passa på nästa gång! 🙂

Kommentera

