NOTD: Color Club Age of Aquarius (with a twist)

DSC_1459 (kopia)

Dagens naglar (egentligen hela helgens också) består av lacket jag fick i Glossyboxen – Color Club Age of Aquarius samt en accentnagel med två lack från Kubiss nr 30 och nr 78.

DSC_1411

Här ser ni två lager med turkosa Age of Aquarius (som ibland känns väldigt ”mintigt”) och det mörkrosa skira lacket från budgetmärket Kubiss nr 30. När jag började måla med lacket från Color Club blev jag ställd då det var mycket ojämnt, blev heltäckande på en del av nageln medan det på andra sidan syntes igenom. Dessutom upplevde jag att konsistensen på lacket var rätt tjockt, inte en bra kombo. Efter två lager blev det dock heltäckande, tur det, och det är nog till stor del pga att jag har korta naglar just nu. Även på det rosa lacket räckte det med två lager, framförallt också eftersom jag skulle ha ett glitterlack på.

DSC_1406

Tycker färgerna passar bra till varandra.

DSC_1483

Här ser ni slutresultatet med glitter och överlack. Glitterlacket från Kubiss består av två sorters runda guldkorn i en genomskinlig bas. Jag gillar blandningen av stort och smått, det skapar liv åt nageln och gör det intressant. Ser dessutom finare ut i verkligheten.

DSC_1512

Det är rätt svårt att få skärpa på glittret med kameran tycker jag! Någon som har något tips/knep?

DSC_1535

DSC_1519

Jag har hört blandade åsikter om hållbarheten på lacket från Color Club, men jag tycker att det har varit kanon. Efter flera dags användning är det först idag som en del av lacket på en nagel har skavts bort lite. Förmodligen beror detta på de korta naglarna, då brukar generellt sett lacken hålla längre upplever jag.

DSC_1428

Här ser ni alla produkterna jag använt, från vänster:

Mavala Ridge Filler – att fylla ut ojämnheterna på de naglar där det behövs
Kubiss Base Coat – underlack för att färgen ska hålla längre samt inte färgskada nageln
Color Club – Age of Aquarius
Kubiss Nail Polish – Nr 30 – köpte detta på In & Finn för ynka 15 kr nu i veckan – win!
Kubiss Nail Polish – Nr 78 – kostade också 15 kr!
Mavala Minute Quick-Finish – snabbtorkande överlack för att lacken ska hålla längre och inte bli ytskadade

DSC_1450

Vad tycker du om lacken? Min färgkombo?

6 thoughts on “NOTD: Color Club Age of Aquarius (with a twist)

Kommentera

