Nya lack från Edgy Polish

Naglar från Edgy Polish

I torsdags lade jag in en beställning på fyra lack hos den nystartade svenska webbshoppen Edgy Polish. Indielack är något nytt för mig men jag gillar konceptet oerhört mycket. Flera av lacken (möjligen alla?) är handgjorda och de är samlingsobjekt för många nagelnördar. Själv är jag något av en samlare, samlar bl.a. på filmer, så jag förstår definitivt det tilltalande i att samla på ovanliga lack.

Jag hade inte spanat in något särskilt lack sedan tidigare utan klickade runt på sidan för att se vad det fanns för något. Det fanns massvis med läckra lack i vackra färger och varianter. (Dessutom hade shoppen 10% rabatt på nationaldagen, mer lack för pengarna! Tack för tipset Ann-Sofie!) Jag föll extra för dessa fyra stycken glitterlack, två med rosa bas, ett med mintgrön och ett med mjölkvit bas.

DSC_1556

Polish Revolution – Summer State of Mind

DSC_1584

DSC_1565

Smitten Polish – Pink Goes Good With Green!

DSC_1571

DSC_1573

Nostalgic Nail Lacquer – The Princess

Namnet på det här lacket refererar till 1980-tals High School-klassikern The Breakfast Club där en av karaktärerna kallas The Princess. De andra karaktärerna har också varsitt lack, spana in dem vettja!

DSC_1577

DSC_1579

Nostalgic Nail Lacquer – Take On Me

Den popkulturella referensen till detta lack är uppenbarligen A-HA-låten Take On Me, tycker på något sätt att den påminner om videon till låten – vad tycker ni?

DSC_1580

Flera lack på Edgy Polish refererar till musik, böcker, filmer, TV-serier, m.m och det tycker jag är oerhört roligt! Jag tycker att lacken blir mycket mer speciella och man kommer definitivt att komma ihåg namnen på dem.

Vad tycker ni om lacken? Vilket vill ni se först?

5 thoughts on “Nya lack från Edgy Polish

  1. Ping: Polish Revolution Summer State of Mind | Beauty by Bella

Kommentera

