Polish Revolution Summer State of Mind

PR_Summer State of Mind

Först ut av min nyinköpta indielack är det från Polish Revolution som går under namnet Summer State of Mind. Det är ett korallfägat/rosaaktigt jelly med fyra typer av glitter i sig; små turkosa fyrkanter och holografiska hexagoner samt större matta vita och rosa hexagoner.

DSC_1658

Den korallfärgade basen är oerhört skir och här har jag använt tre lager för att det ska täcka någorlunda. Jag har alltså inte använt ett underklädeslack eftersom det är första gången jag använder lacket och jag vill se vad det går för. Tre lager fungerar helt klart, men om naglarna hade varit längre hade färgen nog inte täckt lika bra. Lacket gör sig förmodligen bäst med ett annat mer opakt lack under.

DSC_1662 (kopia)

DSC_1664 (kopia)

Jag gillar glittret som är i flaskan, framförallt de turkosa kornen. De gör sig väl med den korallfärgade basen. De större vita och rosa glitterkornen är jag inte lika såld på, de hade gärna fått vara i en annan färg, t.ex. svart. Jag fick dessutom pilla rätt mycket för att samtliga korn inte skulle hamna på samma ställe på naglarna. Dock var det extra pillet mest roligt, men det kanske inte alla tycker.

DSC_1639

DSC_1676 (kopia)

På bilderna ser ni mitt slutresultat där jag har underlack, tre lager Polish Revolution och ett överlack som slutfinish. Med tre lager med glitter blir det tjockt på naglarna, detta har gjort att lacket redan dagen efter jag lackat började lossna lite i kanten på en nagel samt skavts lite på tippen på samtliga naglar, s.k tipwear. Detta är ännu en anledning att ha ett annat, mer täckande lack under.

DSC_1696 (kopia)

DSC_1697 (kopia)

Överlag gillar jag lacket, det är en fin nyans av korall/rosa och glittret gör verkligen det där lilla extra. Förutom att hållbarheten inte har varit det bästa (den här gången) tror jag att lacket blir något snyggare när mina händer fått lite mer färg. Eller om man har ett ljust lack under och enbart två lager av Summer State of Mind.

DSC_1696

Detta är ju första gången jag provar ett indielack och jag är mycket nöjd! Vad tycker du om lacket? Har du provat något indielack tidigare? Vad tyckte du?

7 thoughts on “Polish Revolution Summer State of Mind

  1. Ping: Nostalgic Nail Lacquer Take On Me | Beauty by Bella

Kommentera

