Nostalgic Nail Lacquer Take On Me

DSC_1712

Vi tar och tittar på mitt andra indielack från Edgy PolishNostalgic Nail Lacquer Take On Me. (Varning för bildspam!)

DSC_1717

Lacket har en skir mjölkvit bas och småkornigt glitter i marinblått, orange, magenta och blågrönt.

DSC_1722

Den ljusa basen blir nästan heltäckande med tre lager (här utan överlack) och de små glitterkornen gör att det blir spännande. Det finns gott om glitter i flaskan så att få kornen att sitta tätt är inget problem.

DSC_1727

DSC_1730

Färgen gör sig bra på min hand och med hjälp av ett underklädeslack kan man experimentera och få det ännu ljusare om man vill. Jag provade på andra handen med lite olika färger och några blev snygga och andra mindre fina (inget jag kommer visa i detta inlägg dock, blev inte helt nöjd, men man kan definitivt utforska detta mer).

DSC_1735  DSC_1754

Till skillnad från lacket från Polish Revolution är tre lager inte i mesta laget. Naglarna har varit felfria lite mer än tre dygn efter applicering. Jag skulle lätt ha kunnat ha ett till lager utan det blir för tjockt.

DSC_1750

DSC_1756  DSC_1768

Jag är oerhört nöjd med detta lack. Det är fint att ha det för sig själv, precis som det är, ett nudelack med det lilla extra. Eller så kan man ha ett annat lack under. Varför inte ett neongult eller ett grönt.

Kostade 95 kronor på Edgy Polish, finns även här.

DSC_1758

Vad tycker du om lacket? Är det något du skulle tänka dig att köpa?

8 thoughts on “Nostalgic Nail Lacquer Take On Me

  1. Ja det var jättsnyggt!! Passar dig bra. Är sugen på att lägga en beställning på indielack men jag har så många nya hemma nu att jag måste hinna testa dom först.

Kommentera

