Smitten Polish Pink Goes Good With Green!

DSC_0313

Då är det dags att titta närmare på mitt tredje lack från Edgy PolishSmitten Polish med Pink Goes Good With Green! – ett mintgrönt jelly med ljusgröna och ljusrosa glitterkorn i olika storlekar.

DSC_0322

Det här var ett knepigt lack att ha att göra med, dels är det mycket skirt och det krävdes flera lager för att bli heltäckande och dels var det mycket svårt att fota det. Bilderna ville sig inte och det är lätt att färgen blev ljusare än vad den är i verkligheten.

DSC_0338  DSC_0344

Här ser ni fyra lager med Pink Goes Good With Green! (utan överlack). Den gröna färgen är rätt diskret och man ser tydligt hur glitterkornen finns under olika lager. Jag tror lacket kommer mer till sin rätt med ett underklädeslack i rätt färg, nu blir det rätt mjäkigt upplever jag. När det är så här pass många lager förväntade jag mig att det inte skulle hålla mer än en par dagar och det är tyvärr sant. Men som sagt, det går nog att fixa med färre lager samt ett överlack.

DSC_0341 DSC_0354

DSC_0354 (kopia)

Nu kanske jag har låtit lite väl negativt angående lacket men allt som allt gillar jag Pink Goes Good With Green!; jag gillar färgkombinationen grönt/rosa och att det är glitter i (min nya kärlek när det kommer till lack) och jag gillar även att man kan använda det under andra färgade lack (som så många andra lack med glitter). Om du gillar grönt/turkos/mint är detta ett lack att kolla in! Kostade 115 kr och finns här och här.

DSC_0334

In English: This is one of my new polishes from Edgy Polish; Pink Goes Good With Green! from Smitten Polish – a minty green milky base with glitters in several shapes and sizes in light green and light pink. I had to use four coats of polish to make it even and it was rather tricky to photograph the colour accurately. The polish will probably be better looking with polish with another colour underneath this one. If you like green och minty types of polishes check it out!

6 thoughts on “Smitten Polish Pink Goes Good With Green!

  1. Åhh vad fint det är på dig. Jag har varit fram och tillbaka om jag ska köpa det lacket eller inte. Gjorde en ny beställning hos Edgy Polish igår, men tog inte med den då. Funderar lite till. Men så snygg på dig verkligen. Fina bilder du tagit. 🙂

    • Tack så mycket, var som jag skrev en riktigt utmaning att få till det med fotot! 🙂 Är verkligen nöjd med alla lack från EP! 🙂 Ska bli spännande att se vad du beställt!

Kommentera

