Mer DIY-tips

Förutom att göra egna hårspännen finns det andra roliga saker du kan göra själv, t.ex. egna broscher. Här nedan ser ni några varianter som jag har gjort.

BeautybyBella_rosettbrosch

Här gjorde jag en brosch som ser exakt likadan ut som hårspännet jag gjorde, den gör sig även bra på min trenchcoat.

BeautybyBella_rosettbrosch02

Här har jag vikt och satt ihop två olika typer av rosa band, siden och grosgrain, till en rosett. Att blanda texturer gör att det blir mer intressant!

BeautybyBella_rosettbrosch03

En annan variant av rosett ser ni här. (Visst märker ni att jag älskar rosetter? 😉 Här har jag bundit, klistrat och satt ihop rosa sidenband. Visst är det sött?

Jag köpte broschgrund på Panduro för 36 kr/3 st.

Tänk på att man kan använda andra färger och motiv, bara att ta det man gillar! Hur enkelt och fint som helst! Hoppas ni får inspiration att göra egna accessoarer, jag tycker det är riktigt roligt!

In English: Apart from making your own hair clip, you can make a brooch/pin using (in my case) a bow in three different ways. You can easliy do your own accessory, just be creative! Do it yourself! 🙂

4 thoughts on “Mer DIY-tips

Kommentera

