Guldiga Eyeliners

DSC_0558

För att variera sin look, och som ett alternativ till svart eyeliner, kan man använda en färgad sådan. Jag har hittat två stycken från H&M som jag gillar. Den översta är mörkbrunt guldskimrande (bronze heter den) och den understa är guldig (gold heter den).

DSC_0568

Penslarna ser likadana ut och är smala för att göra precisionen så exakt som möjligt. De är dock lätt att penseln viker sig när man applicerar, det gäller att man är lätt på handen.

DSC_0460

Här ser ni tre-fyra streck (och en liten rund klutt!) swatchat på handleden. Det fina med dessa är att man inte bara behöver använda dem som eyeliner, utan kan med fördel ha dem som ögonskuggor också. Den guldiga är dessutom vattenfast.

DSC_0467

Här ser ni dem i ett annat ljus, ser ni hur fint de skimrar? Av de två kommer jag ha mest användning av den mörkbruna, den kommer fortfarande rama in mina ögon men framhäva det blåa i dem ännu mer. Den guldiga eyelinern gör sig nog snyggast med något annat till, t.ex. lite sotad kajal längs fransraden. Tror den här kommer vara oerhört användbar på sommaren! 29.50 kr/styck kostade de.

Vad tycker du om färgade eyeliners? Är det något du skulle kunna tänka dig att prova?

In English: As an alternative to the black eyeliner you can use a coloured one. Here’s two from H&M that I like, one in bronze and one in gold. You can create fun and interesting make up-looks with theese, just explore the different options!

6 thoughts on “Guldiga Eyeliners

  1. Jag gillar eyeliner i olika färger. Livar upp lite! Dock beror det helt på vilka färger vi pratar om, jag tycker inte att alla funkar till vardags till exempel. Jag jobbar ju för tillfället på kontor och vill inte se för ”party”-glad ut då.. men kanske en fredag på jobbet i sånna fall? :p

    • Jag med! Haha ja neoneyeliner är kanske ingen hit på ett viktigt jobbmöte, iaf inte på de flesta kontor skulle jag tro. Men visst, på Casual Fridays kan man ju experimentera lite mer 😉

Kommentera

