Nostalgic Nail Lacquer The Princess

DSC_0878

Vi tar en titt på det sista indielacket från min beställning från den svenska webbshoppen Edgy Polish; The Princess från amerikanska märket Nostaligic Nail Lacquer.

DSC_0881  DSC_0891

The Princess består av mjölkig rosa krämig bas med en blandning av vita, röda och rosa glitterkorn i olika storlekar.

DSC_0883  DSC_0901

Här har jag använt ett lager av en helvit bas och två lager av The Princess. Resultatet påminner om glass/grädde med strössel i. Jag tycker lacket är likt ett från Oopsie Daises som Ann-Sofie visade upp häromdagen, eller vad tycker ni?

DSC_0915

DSC_0922

Lackets namn – The Princess – kommer från 80-tals high school-klassikern The Breakfast Club. Där kallas en av karaktärerna för The Princess (Molly Ringwalds karaktär). Här kan ni se resten av kollektionen.

DSC_0926

DSC_0895

Eftersom det är torsdag idag passar jag på att vara med i Pink Thursday hos Emma på Princessemma denna vecka också.

DSC_0928

Jag är helt kär i detta lack, jag gillar verkligen kombinationen av ljusrosa bas och glitter i tre olika färger. Tillsammans gör sig detta lack mycket bra på händerna, jag tror det skulle passa alla!

Kostar 95 kr/15 ml hos Edgy Polish.

DSC_0864

Vad tycker du om lacket? Är det något du skulle vara intresserad av?

Just nu kollar jag in flera lack på Edgy Polish som jag vill lägga vantarna om vid nästa beställning. Jag hoppas bara på att de snart får in underlacket Glitter A-Peel från Nail Pattern Boldness, det ska vara särskilt fördelaktigt att använda under glitterlack då det gör det lättare att ta bort dem. Kan ju ta en halv evighet annars! 🙂

EDIT: Såg precis att webbshoppen är påfylld med Glitter A-Peel och en del annat, yay. HÄR kan ni se vad som finns!

In English: I’m in love with this wonderful polish from the american indie nail polish brand Nostalgic Nail Lacquer. The Princess is a mixture of white, red and pink glitters suspended in a pink creme base. I’m wearing a white cream base underneath two coates of The Princess. Since it’s Pink Thursday at Emma/Princessemma, I’m participating in that as well. I think this polish would suit everyone, hope you’ll like it as much as I do! Take care!

12 thoughts on “Nostalgic Nail Lacquer The Princess

Kommentera

