FOTD: Lantligt Franskt

BeautybyBella_lantligtfranskt01

Hej allihopa! Nu är jag tillbaka igen efter en härlig semester. Jag har hunnit med både Österlen i Skåne och Åland. Har varit sköna dagar. Och nu är jag peppad och redo att blogga igen. Idag får ni se en FOTD som är inspirerad av det lantliga Frankrike.

BeautybyBella_lantligtfranskt02

Ögonen är i fokus med bruna skuggor från Dior och kajalögonskugga från Bobbi Brown (min favorit just nu). Annars är det ren hy, rosiga kinder och naturella matta läppar som gäller. I håret har jag ett hårband/sjal från Accessorize som jag fått av min syster.

DSC_0733

Maskara på både övre och nedre fransraden tillsammans med vit kajalpenna i nedre tårkanalen. Ögonbrynen är fixerade med gel från Make Up Store.

BeautybyBella_lantligtfranskt03

Ansikte:
Iroisie BB Cream
H&M Concealer – Soft Nougat
Bourjois Blush – nr 34 Rose d’Or

Ögon och bryn:
Make Up Store Brow Set Fix – clear
The Body Shop Divide & Multiply Mascara – nr 01
Dior Detective Chic Eye Palette Eyeshadows
KICKS Kohl Pencil – Iceberg
Bobbi Brown Eyeshadow – Mahogany
Emite Make Up Professional Eye Lash Curler

In English: I’m back from my vacation, well rested and excited to blog again! Today we’ll see a make up that’s inspired by the french country side with focus on the eyes and natural lips. See full product list above.

5 thoughts on “FOTD: Lantligt Franskt

Kommentera

