Ciaté Hoopla & Tutti Frutti

DSC_1025

Nu ska vi titta på en manikyr jag gjorde strax innan jag åkte iväg på min semester, dessutom hade jag haft lacken sedan min födelsedag i maj – så nu var det dags!

DSC_1020

Ett manikyrset från Ciaté – det krämfärgade ljusrosa Hoopla och det härligt färgglada kaviarlacket Tutti Frutti (passande namn). Hoopla är på samtliga naglar och Tutti Frutti lade jag på ringfingret som accentnagel.

DSC_1009

Idag är det torsdag och jag är åter med på Pink Thursday hos Emma på Princessemma, kolla in vilka fler som deltar idag! 🙂

DSC_1027

Jag applicerade två lager av Hoopla och jag upplevde lacket som rätt svårlackat. Det var oerhört skirt, nästan en jelly, och det blev lätt ojämnt om man inte var noggrann. Det var rätt och slätt rätt knepigt att måla med det!

DSC_1035

Kaviarkulorna däremot, där kände jag mig som ett barn i en godisaffär när jag strösslade på kulorna över den våta nageln. Det var mycket festligt kan jag meddela! Visst ser förresten kulorna ut som strössel?

DSC_1072Fotat med blixt.

DSC_1078

Hoopla var som sagt svårlackad, det hade dessvärre inte heller den bästa hållbarheten. Ett par naglar blev kantstötta efter en dag. Men jag älskar färgen, den är så härligt bubbelgumrosa! Tuggummi och strössel, mm! 🙂

Kaviarlackets hållbarhet beror på vad man har för sig den givna dagen. Det är inte särskilt praktiskt eftersom kula efter kula faller bort (skulle inte direkt rekommendera att man t.ex. handdiskar med det), men det är så galet snyggt och roligt! Det är det där lilla extra! Perfekt till nyårsfesten, födelsedagsmiddagen eller, som jag ska på på lördag, bröllop!

Har du provat kaviarlack? Vad tyckte du?

DSC_1060

In English: It’s Pink Thursday at Princessemma and I’m participating again! Such a nice tradition! Today I’m wearing two coates of a pink creme based almost jelly polish from Ciaté. On the ring finger I’m wearing caviar pearls as an accent nail, isn’t it fabulous? Like ice cream sprinkles! The pink polish was somewhat difficult to work with, but I love the colour!

6 thoughts on “Ciaté Hoopla & Tutti Frutti

Kommentera

