Tiger Nail Polish nr 67 & nr 70

DSC_0797

Idag ska vi titta på ett billighetslack från danska budgetkedjen Tiger/TGR som nu finns i Sverige. När jag i butiken såg det lack som står till höger (nr 67) blev jag alldeles förälskad och bara kände att det skulle få följa med mig hem. Glitterlacket (nr 70) som hängde bredvid kändes som en bra matchning till det gröna och fick också följa med. 19 kronor/styck kostade de.

DSC_0804

Det första som slår mig när jag öppnar flaskan är hur en stark lukt av kemikalier slår mot mig. Det känns billigt och inte hälsosamt på något sätt. Och det är så otroligt synd för jag älskar denna färg och finish på naglarna. Vill ha ett lack med samma/snarlik färg från ett annat märke (någon som har tips?).

DSC_0814

Har använt två lager (utan överlack) här, det täcker bra, även om mina lager kanske var lite väl tjocka. Däremot håller det inte något vidare men det kanske inte är så förvånansvärt för 19 kronor.

DSC_0819

DSC_0823

När jag ändå var i farten med att lacka passade jag på att använda glitterlacket som överlack. Det var en besvikelse rent estetiskt. Glitterkornen var svårfiskade och jag är inte helt nöjd med hur slutresultatet ser ut, ser alldeles för fjuttigt ut.

DSC_0836

DSC_0852

Jag gillar färgen på det första lacket oerhört mycket och det är väl ungefär det enda som jag gillar med detta lack. Det är oerhört synd att lacken ska lukta så in i Norden starkt och därför är jag glad att jag har dessa bilder att minnas lacket med för jag kommer inte att använda det mer. Men det har varit roligt att testa ett nytt lack och jag tycker överlag att Tiger/TGR har många roliga saker som jag tycker att ni ska kolla in om ni har vägarna förbi en av butikerna. Men deras nagellack är ett bottennapp, åtminstone för min del. Så spara dina pengar och köp lack från de märken ni redan känner till och gillar eller som ni har hört bra om! T.ex. har Depend, Mavala och Nordic Cap of Sweden lack till ett lägre pris.

DSC_0832

In English: I’ve recently tried this beautiful green pearl-like nail polish from the Danish low-budget brand Tiger/TGR. Unfortuantely the polish reeks of chemicals when I open the bottle and that’s a huge minus for me. Save your money and buy a polish from a brand that you know you like, i.e. Depend, Mavala or Nordic Cap of Sweden.

8 thoughts on “Tiger Nail Polish nr 67 & nr 70

  1. Kul att du var med hos mig i förra veckan, hela veckan blev lite knasig med ledigt men nu är jag tillbaka och imorgon har jag laddat med ett nytt pinkthursday hoppas du vill vara med 🙂

    Synd att detta lack luktade starkt, gillade glitter lacket 🙂

Kommentera

