Sensinity Rosas Nr 48

DSC_0230

Idag ska ni få se ett lack som var nästintill omöjligt att fota men jag lyckades något så när tillslut! Det är ett lack från Sensinity, nr 48 i Rosas-serien (andra lack som är någon nyans av rosa).

DSC_0256

Vad är det för speciellt med detta lack då? Jo, det är doftsatt. Detta doftade av ros, eller konstgjord ros kanske man ska säga, och blev framträdande först när lacket torkat. Trots att sådana lukter kan vara jobbiga och irriterande för näsan tyckte jag inte att det var särskilt jobbigt. Det luktade rätt gott, vilket är skönt med tanke på mina erfarenheter på sistone.

DSC_0263

Nr 48 är ett klarrosa krämlack som går åt neonhållet. I vissa ljus ändras intrycket av färgen, t.ex. ser det nästan vinrött ut i mörkare ljus. Och i solljus ser det oerhört neonaktigt ut. Jag gillar dessa förändringar/skiftningar!

DSC_0265

Att försöka få till rätt färgåtergivning var däremot en annan femma. På bilderna ser naglarna mer åt det röda hållet men detta stämmer inte helt. Se hur lacket ser ut i flaskan, det är som den nyansen men med djup och en aning mörkare när det sitter på naglarna.

DSC_0301

Förutom att färgåtergivning var en svårighet, desto större utmaning var det att få till en skarp bild! Lackade på naglarna ville sig inte lacket riktigt te sig skarpt när jag fotade, dels hade det nog med färgen att göra och dels med att jag hade ett överlack (Seche Vite), som dessutom till viss del förstörde ringfingernageln, ursäkta det.

DSC_0310

Jag har två lager Sensinity och ett lager Seche Vite Fast Dry Top Coat. Torktiden var snabb och hållbarheten helt okej.

Eftersom det är torsdag idag igen är jag med på Pink Thursday hos Emma Princessemma. Kolla in vilka mer som är med idag! 🙂

DSC_0313

När jag nu har beskrivit allt kring själva lacket och fotograferingen kan jag berätta att jag gillar detta lack mycket, framförallt älskar jag färgen och kan se mig ha detta lack både på sommar, höst och vinter. Det är glatt och lagom ljust – funkar för varje årstid!

DSC_0326

Lacket kostade 15 kronor/flaskan (men där jag köpte det hade de 2 för 25 kr, passade då på att köpa ett i en mörkmörk röd färg också).

Vad tycker du om lacket? Har du provat något från Sensinity?

DSC_0323

In English: Look at my new semi bright pink neon nail polish from the brand Sensinity. It’s a cool scented polish that smell of sweet roses. I love the colour and can wear this all year round! It’s Thursday and I’m participating in Pink Thursday at Princessemma, make sure to check out the other pink manis!

6 thoughts on “Sensinity Rosas Nr 48

  1. Tycker det ser riktigt sött ut. Är dock tveksam till doftsatta nagellack, fattar inte riktigt grejen… Neonlack verkar vara horribelt svåra att fota över lag, har haft väldiga problem att få fram färgen på Glitter Gal-neonerna…

    • Gillar färgen jättemycket. Jag håller med, känns rätt onödigt att maskera en lukt med en annan.. Kan inte vara så bra. Ja, huva vad knepigt det var att få till okej bilder, men då vet jag att jag inte är ensam om det. 🙂

Kommentera

