Recension: Sebastian Professional Volupt Spray

DSC_0595

I juni månads GlossyBox fick jag denna spray från Sebastian Professional Volupt Spray. I beskrivningen man fick med stod det så här:

”Ta ditt hår till nya höjder och skapa spektakulär, långvarig volym samtidigt som mjukheten bevaras. Spraya i rötterna och föna för volym eller lukttorka för definierade vågor och lockar.”

Jag har nu använt produkten i fem veckor och jag gillar den oerhört mycket! Den formar mitt hår i fina naturliga vågor och lockar. Dessutom behöver jag inte använda en hårtork för att få detta resultat, utan det fungerar utmärkt att självtorka håret, det gör jag majoriteten av gångerna. Jag märkte dock snabbt att sprayen inte gjorde sig bra i mitt hår när jag använde den till rötterna, håret blev snabbare fett och oljigt utan att för den delen ge volym till håret vid hårbottnen. Jag använder därför sprayen enbart i längderna och det fungerar utmärkt! Mitt självfall kommer verkligen till sin rätta!

Fördelar
Ett stort plus är att produkten luktar gott och inte känns i håret när det torkat (inte heller tynger det ner det).

Nackdelar
Pumpflaskan gör att spraygelen är något svårapplicerad. Eftersom jag inte vill ha produkten i hårbotten måste jag tänka på var jag sprayar. Och jag upplever att det är svårt att få precision med sprayhuvudet.

Hur detta spray fungerar för personer med annan hårtyp och kvalitet vet jag inte, men enligt beskrivningen i GlossyBoxen torde den passa de flesta hårtyper. Jag kommer förmodligen köpa sprayet i originalstorlek när denna flaska är slut.

Sprayet kostar 250 kr/150 ml.

In English: I’ve got this wonderful hair product in a GlossyBox in June. It’s from Sebastian Professional and it makes my hair wavy and curly without weighing it down. It works both with or without a hair dryer. I prefer to use the spraygel only on the length of my hair and not on my scalp. It’s a great product and I recommend it to anyone who wants wavy hair.

6 thoughts on “Recension: Sebastian Professional Volupt Spray

Kommentera

