Pink Thursday: Nail art-utmaning

DSC_1393

Idag är det Pink Thursday – med en liten utmaning, nämligen att göra en nail art med valfritt mönster men där ett hjärta ingår. Jag grubblade och nojjade mig, jag har försökt mig på nail art två gånger tidigare och båda gångerna blev resultatet mindre smickrande om vi säger så. Det var inget att visa upp. Så skulle jag våga nu och vad skulle jag göra för något.

DSC_1397

Det blev två lager av ett Barbie-rosa krämlack från CuccioKyoto Cherry Blossoms heter det – på varje nagel utom på ringfingret. Det fick bli min accentnagel med ränder, prickar och ett hjärta med lack från China Glaze (Bahamian Escape), L.A. Colors Art Deco Nail Art Lacquer i vitt och så Cuccio-lacket. Grundade med en nagelstärkare från Depend och avslutade hela manikyren med ett lager Seche Vite.

DSC_1426

Jag är rätt så nöjd med slutresultatet – det är inte så pjåkigt för någon som knappt hållit på med nail art tidigare. Att jag dessutom fick göra om accentnageln en gång och svor tyst för mig själv när det blev fel gör att jag uppskattar resultatet ännu mer.

DSC_1404

Jag tycker ringfingernageln påminner om en glass- eller popcornstrut från ett tivoli. Gillar också de glada färgerna – lite mer tivoli åt folket!

Här nedan får ni en närbild på ringfingernageln (ursäkta att det inte är helt städat runtomkring den).

DSC_1445

Vad tycker ni? Är nail arten godkänd? Be kind! 😉
Kolla in fler nail arts från Pink Thursday hos Princessemma!

In English: It’s Pink Thursday and I’ve made a nail art with pink, blue and white polish. I’m quite pleased with the result considering I only tried doing nail art twice before, and those were not pretty to look at. Make sure you check out the other pink manis at Princessemma!

12 thoughts on “Pink Thursday: Nail art-utmaning

    • Tack så mycket, Nina, vad fint av dig! 🙂 Lacket från L.A. Colors är ett särskilt nail art lack där det är en långsmal pensel (som dock var lite ojämn i stråna) i stället för en vanlig. Jag har dock införskaffat några nail art-penslar från Edgy Polish som jag snart ska inviga, då kan jag fritt välja färg! 🙂

  1. Blir nästan lite sugen på att prova! Brukar inte vara så förtjust i nail art annars men det här var helt i min smak. Mer cirkus åt folket indeed!

Kommentera

