A England Avalon

DSC_0853

I min (näst) senaste haul från Edgy Polish följde Avalon från A England med. Det är ett härligt plommonlila lack med skimmer i.

DSC_0916

Här ser ni två lager Avalon toppat med ett lager Seche Vite över. Täckningsgraden är mycket god och jag använde just två lager för att få det där djupet som jag tycker är så fint. (Visserligen lackar jag som regel alltid med två lager, men om jag hade varit mer noggrann hade jag nog inte behövt det.)

DSC_0936

Penseln var utmärkt att arbeta med och dessutom lagom bred. Torktiden var kort och jag måste säga att det på något sätt kändes lyxigt att måla med detta lack. Kanske var det den djupa färgen, den vackra flaskan eller att jag hört så mycket bra om A England. Hur som helst är det ju roligt när man får sådana upplevelser, eller hur?

DSC_0951

En parantes om fotande: När jag först fotade såg naglarna mörkblå ut på skärmen och jag greps av panik och försökte fixa och trixa med inställningarna och googlade som en galning utan att jag fick någon klockren hjälp. När jag ändrat fram och tillbaka med inställningarna i kameran lyckades jag få bilder som någorlunda stämde i färgåtergivning. När jag sedan hade överfört bilderna till datorn såg jag att naglarna såg nästan precis ut som de gjorde på naglarna – på samtliga bilder. Min panik visade sig ha varit onödig. Det blev långnäsa för mig, men en bra lärdom till nästa gång. Det kan ju hända att färger inte blir rätt återgivna när de fotas. Och alltid bra att kunna hantera när sådana här saker händer, och en lär känna sin kamera bättre och bättre.

DSC_0973

Avalon är en ett mycket vackert lack som är lätt att gilla. Det blir ett härligt höst- och vinterlack, en ny favorit hos mig!

DSC_0983

Vad tycker du? Har du provat något från A England tidigare? Vad tycker du om dem?

In English: Look at this beautiful purple polish from A England. It’s a new fall and winter favorite to me! It’s easy to work, both in texture and with the brush. I now want more polishes from the brand!

Kommentera

