Delush Polish The Loyal Mrs. Bates

DSC_1735

The Loyal Mrs. Bates från Delush Polish består av en ljusgrå bas (nästintill transparent) med glitterkorn i ljusrosa, lila, turkosa och guld. Det finns även silvriga hjärtan i basen. Lacket är från Delush’s Downton Abbey-inspirerade kollektion där man kan stöta på allt från Your Ladyship till Mrs. O’Brien och kökspigan Daisy. Själv är jag ett stort fan av serien och fann många lack att välja mellan. The Loyal Mrs. Bates valde jag pga av färgkombinationerna i glitterkornen, tycker de är så fina!

DSC_1726

Jag har ett lager Glitter A-Peel, som underklädeslack har jag två lager av ljusblåa Dominant Jeans från OPI, två lager Mrs. Bates och till sist, ett lager med överlacket från Seche Vite.

DSC_1761

Det där med att hitta rätt underkläder kan vara svårt tycker jag men tycker att jag denna gång hittade ett lack som framhäver glitterkornen på ett bra sätt. Funkar givetvis med många andra färger också.

DSC_1776

Glittret var relativt lättfiskat, de större kornen i form av hjärtan var dock lite krångligare att få upp, men det brukar större glitter vara. Torktiden var också helt okej.

DSC_1791

Idag är det måndag och jag passar därför på att vara med på Blå Måndag hos Nail Me. Kolla in fler blå skönheter där!

EDIT: I all hast glömde jag bort att skriva var man kan köpa lacket.
Svaret är: På Edgy Polish! 120 kr kostar det.

BeautybyBella_DelushPolOPI

In English: Today’s polish is from Delush Polish and their Downton Abbey inspired collection. The polish is called The Loyal Mrs. Bates and has glitters in light pink, aqua and in snow. The polish even has pearl hearts – how cute is that?! I used Dominant Jeans from OPI underneath Mrs. Bates and am quite pleased with the result, what do you think?

6 thoughts on “Delush Polish The Loyal Mrs. Bates

  1. Användbart, passar säkert med en massa andra färger också, som sagt.. Det där var en snygg kombination. Jag har Free Mr Bates, himla fin klarblå. Nu kollar jag ju aldrig på TV, så karaktärerna känner jag inte til. Men jag har fler Delush på från nya kollektionen på ingående, Ska bli spännande.

Kommentera

