Lika Som Bär

BeautybyBella_LikaSomBär_ljusrosa

Häromdagen skrev Dolce Delinda om nagellack som är lika som bär och frågade om vi kom på några. Jag kom inte på något på rak arm men när jag gick igenom mina nya lack hemma slog det mig att två av lacken jag nyligen införskaffat ser oerhört lika ut när man jämför dem i flaskorna.

I somras gick jag loss på rosa lack, särskilt olika typer av ljusrosa, och det här blev alltså resultatet – två lack som är lika. Inte mig emot.

Lacken är OPI – Chic From Ears To Tail och Essie – Need A Vacation

Tänkte att det kan vara intressant att lägga upp en jämförelse på dem. Jag gjorde det ultimata testet och lackade med båda på samma hand, varannan nagel med OPI och varannan med Essie. Formulan på Essie-lacket är skirare än det i OPI, men blev någorlunda jämnt med två lager (hade nog behövts tre tunna lager för att få det perfekt och utan VNL, samma gäller för OPI också). OPI-lacket har smått skimmer i sig, något som Essie-lacket saknar, men när jag applicerat överlacket (Seche Vite) syns det inte någon skillnad på lacken. Åtminstone inte något jag kan se. De är mer eller mindre identiska.

Vet ni några lack som är lika som bär – eller dupes som det också kallas? Tipsa gärna i kommentarsfältet nedan! Ha en fin dag!

In English: I recently bought a lot of pink nail polishes and realized I got two light pink ones that look very similiar. I did a comparison of the two – OPI – Chic From Ears To Tail and Essie – Need A Vacation and found them nearly identical – what are the odds for that to happen? If you know of any great dupes (of any polish), please let me know in the comments below, thanks!

6 thoughts on “Lika Som Bär

Kommentera

