GlossyBox september – Beauty That Matters

BeautybyBella_GlossyBox_September13

Månadens GlossyBox går under temat Beauty That Matters och handlar om att lyfta fram utvalda varumärken som inte enbart har bra produkter i sig utan även är socialt ansvarstagande. GlossyBox samarbetar denna månad med välgörenhetsorganisationen Reach For Change som hjälper barn och ungdomar i Sverige och kommer att donera 30 000 kr till dem i slutet av månaden.

Nu till innehållet i boxen, från vänster:

L’Occitane Almond Shower Gel
Härlig och mjukt skummande duscholja som är rik på mandelolja från Provence. Originalprodukt 190 kr/250 ml.

Weleda Millet Nourishing Schampoo
Ekologiskt schampo med macadamianötolja, extrakt från hirsskal och salvia som rengör hår och hårbotten samt är vårdande. Originalprodukt 129 kr/190 ml.

Trind Nail Balsam
Nagelbalsam från Trind som hjälper till att återskapa fuktigheten i nageln och hjälper den att inte torka ut. Originalprodukt 119 kr/9 ml

Balance Me Shine On Tinted Lip Salve – Super Soft Beige
Vårdande läpptint med 100% naturliga ingredienser. Originalprodukt 129 kr/10 ml.

Bellapierre Cosmetics Mineral Shimmer Powder
Skimrande mineralpuder som är långvarande och skonsam mot huden. Mixa i din dagkräm eller läppbalsam för extra skimmer. Använd även som highlighter. Originalprodukt 139 kr/2,35 gram.

Sist i boxen fanns även en ögonmask från GlossyBox själva.

Jag har förstått att flera som prenumererar är besvikna och tycker att det är alldeles för små produkter och jag är benägen att hålla med. Men känner ändå att jag överlag är nöjd med innehållet. Kommer testa alla produkterna, särskilt schampot, duscholjan, nagelbalsamet och highlightern.

Vad tycker ni om innehållet i boxen? Om du prenumererar, blev du nöjd?

GlossyBox är en prenumerationstjänst för 139 kr/månad. Varje månad får du hem fem stycken produkter inom hudvård, hår, kropp, smink, m.m. att testa, antingen i travel-size eller i full storlek. Du kan när som helst avsluta prenumerationen. Läs mer här eller signa upp direkt här.

In English: I got these products in this months GlossyBox , I’m actually quite pleased!

4 thoughts on “GlossyBox september – Beauty That Matters

  1. Dem där Glossy boxarna verkar himla roliga! Man får möjlighet att prova sånt man kanske inte alltid tänkt att köpa själv! 🙂

    sv. Tack! Ja, men samma här! Jag går nästan aldrig ut utan min eyeliner! 😀

  2. Jag prenumererar på den finländska motsvarigheten till Glossybox nämligen Livbox (namngett efter en livsstils tevekanal). Jag har haft en 3-månaders prenumeration åt gången och pausat några månader imellan för att jag inte kanske varit riktigt nöjd. Väntar nu på oktoberboxen som anländer i början av nästa vecka 🙂 Jag har förstått att flere var missnöjda med det halvfulla (halvtoma?) läppbalsamet i månadens box? 🙂

    • Hoppas du blir nöjd med din Livbox nu i oktober! 🙂 Kul med boxar som förgyller vardagen tycker jag!
      Hm, ja jag har sett att folk varit det – har inte själv reflekterat över mängden..

Kommentera

