Dior Le Vernis x 3

Idag ska ni få se de tre Dior-lack jag fyndade på flygplatsen i Florens i slutet av september. Gemensamt för samtliga lack är att de kommer i varsin förpackning om 7 ml istället för 10 ml. Dessutom är deras pensel, en aning smalare än standardpenseln, men likväl lätt att lacka med. Vi tar och tittar närmare på hur lacken ser ut!

BeautybyBella_DiorIvoire

Vi börjar med nudelacket Ivoire som har en rosa ton i sig. Lacket är skirt och det blir lätt ojämnt, det gäller att vara noggrann. Här har jag använt två lager och på mina numera relativt korta naglar täcker det som det ska tycker jag (med VNL, visible nail line). Färgen passar mig fint men just den här färgen och formulan känns faktiskt inte helt unik – jag tycker man kan hitta minst lika bra nude/fransk manikyr-lack hos något märke som är billigare.

BeautybyBella_DiorGrisMontaigne

Det andra Dior-lacket heter Gris Montaigne och är en mellangrå nyans som ser ljusare ut i flaskan än på nageln. Jag har två lager här och på detta lack är formulan bättre och inte lika skir som lacket innan, dock behövs det minst två lager för att bli heltäckande. Jag gillar färgen, den passar till hösten, dock så hade jag önskat att den var så pass ljus på nageln som den ser ut i flaskan.

BeautybyBella_DiorRougeAltesse

Det sista lacket från min flygplatsshopping är det härligt klarröda Rouge Altesse. Jag har liksom med de andra lacken också här använt två lager. Det som inte riktigt framgår av mina bilder är att det finns en rostig röd nyans i lacket som framträder efter ett andra lager – det är mycket fint och jag har inget sådant i min samling. Detta lack är en klar guldklimp! Mycket bra formula!

Vilket lack tycker ni är finast?

In English: These are the three polishes I bought at the airport in Florence a few weeks ago. They’re from Dior and come in very useful colours – for a very good price I might add.

8 thoughts on “Dior Le Vernis x 3

Kommentera

