Zoya Arabella

DSC_0398

Idag ska ni få se ett härligt mörkrosa strukturlack som går åt det lila hållet. Lacket är från Zoya och heter Arabella. Varning för bildspam! 😉

DSC_0406

DSC_0415

Penseln är normalbred men det var inga problem att lacka med den. Formulan var oerhört lättarbetad och inte det minsta rinnig – en av anledningarna till varför jag gillar strukturlack!

DSC_0423

DSC_0427

Arabella torkar som de flesta strukturlack snabbt, på bara några minuter kan man lägga på ett till lager. Jag har här använt två lager (utan överlack).

DSC_0434

DSC_0435

DSC_0461

För som inte vet kan jag berätta att strukturlack, som är riktigt poppis att ha på naglarna i år, är när ytan på lacket torkat har en sandig/sockrig struktur som på de allra flesta är en blandning mellan matt och glittrig finish. Vissa lack glittrar mer än andra medan några är helmatta. Arabella är en bladning av de båda.

DSC_0467

DSC_0474

Som jag skrev ovan gillar jag strukturlack, de allra flesta är lättlackade och torkar snabbt – något som är oerhört praktiskt när man som jag ofta har ont om tid. Dessutom är de himla snygga också! Arabella är inget undantag!

DSC_0631

Jag är med på Pink Thursday hos Emma på Princessemma idag – kolla in fler rosa manikyrer där!

DSC_0616

Vad tycker ni om lacket? Gillar ni strukturlack? Har ni någon favoritnyans?

In English: Arabella from Zoya is a beautiful dark pink polish and is a PixieDust polish (similiar to OPI’s liquid sand). It’s easily applied and I get full coverage in two coats (no top coat). The polish dries very fast and has a nice matte AND shiny finish to it – do you like it?

10 thoughts on “Zoya Arabella

  1. Wow,, jättefin färg! Gillar den verkligen!

    sv. Tack! Hade varit att köra en helförvandling haha.. men känns inte så roligt när man ändå inte har en fest att besöka. Får planera bättre nästa år! 😛

Kommentera

