Tre produkter, en sminkning

BeautybyBella_TreprodukterEnsminkning

För ett tag sedan postade jag några bilder på Instagram på en sminkning jag hade för dagen. Det som var speciellt med den var att jag enbart hade använt tre produkter för att skapa looken. De flesta av oss har ju dagar när man inte riktigt orkar fixa och trixa allt för mycket med sitt fejs eller för att man har ont om tid. Med detta i åtanke tänkte jag här och nu starta en återkommande serie där jag visar en sminkning där enbart tre produkter har använts – hur låter det? Intressant? Är det någon look som ni är nyfikna att se där just få produkter är använda?

Fokus på sminkningen ovan är läpparna. Jag valde ett läppstift med en härlig lila-rosa färg och markerade kindbenen med ett rouge som är lite mörkare än vad jag vanligtvis brukar använda samt har lite skimmer i sig. De produkter jag använt är:

Ansikte:
Nvey Eco Moisture Rich Fluid Foundation – Cool Ivory
Elizabeth Arden Color Intrigue Sunblush 06

Läppar:
Jordana Lipstick – Fiesta

P.S. Följ mig gärna på Instagram, jag heter @bellapea01

In English: I posted some pictures on Instagram a while back where I’d only used three products in my makeup routine. Today you’ll see how it looked: bold purple/pink lips with countured cheek bones. With this I’m starting a series of looks where I’ll only be using three products. Do you like the idea? Any suggestions for a makeup look you want to see?

2 thoughts on “Tre produkter, en sminkning

Kommentera

