Nytt smink från Yves Rocher

Yves Rocher_GrandRougeX2

För ett tag sedan köpte jag lite saker från Yves Rocher som ni ska få se idag. Först ut är två Grand Rouge-läppstift i nyanserna Corail Etincelant och Corail Incandescent. Båda färgerna är oerhört härliga och gör att ansiktet ”poppar”. Älskar dessutom de fina och lyxiga hylsorna och den goda doften på stiften.

YvesRocher_PastellÖgonskugga

Jag köpte också en krämögonskugga – Couleurs Nature Pastel Cream Eyeshadow – som appliceras med en pensel som liknar många läppglanspenslar. Just en ljusblå ögonskugga (nyansen heter Bleu Horizon) är kanske inte den mest användbara färgen men eftersom den går att göra oerhört ljus tycker jag att den kan passa även i vardagen. Eftersom jag gillar 60-talsstil kommer den också passa mig just därför. Har fyndat två tuber i andra mer neutrala färger sedan detta inköp. Jag har hört att de ska fungera lite som en primer, återstår att se.

YvesRocher_BeigeNude_ögonskugga

Om en ljusblå ögonskugga möjligen inte är poppis hos de allra flesta torde sig denna ögonskuggspalett vara det. Beige Nude heter den och innehåller tre stycken neutrala matta ögonskuggor i brunt, rostbrun-orange och ljusbeige. En av de bästa sakerna med denna palett är att den är liten och lätt får plats i alla möjliga väskor och necessärer. Båda de mörka skuggorna är helt okej pigmenterade, den ljusare av dem måste man arbeta lite mer med.

Vad tycker du om mina inköp – något som är intressant? Har du provat något från Yves Rocher tidigare?

In English: A few weeks ago I bought some products from the French brand Yves Rocher; two lipstick from their Grand Rouge brand in two different coral shades, a cream eyeshadow in light blue and a eyeshadow palette in three neutral brown and beige shades. See anything you like?

12 thoughts on “Nytt smink från Yves Rocher

  1. Jag har nog dömt Yves Rocher för hårt, har fått för mig att det varit dålig kvalitet på deras produkter, men jag har sett flera som köpt saker därifrån och gillar dem, jag får nog ändra mig där. Dessa ser superfina ut, de du köpt. 🙂

    • Jag älskar läppstiften!

      Självklart finns det produkter i deras sortiment som inte har jättebra kvalitet men jag är nöjd med majoriteten av det jag provat. Så prova något du tycker verkar fint/bra! Det är inte så dyra produkter. 🙂

    • Vilket sammanträffande! Älskar Grand Rouge! De har en för säsongen ny nyans som ser riktigt vampig och härlig ut, den börjar på ”violine” har jag för mig.

Kommentera

