Deborah Lippmann Ray of Light

DSC_1461

Idag ska ni få se ett härligt mörkt lack som jag tycker passar till denna mörka årstid. Det är ett Deborah Lippmann-lack som har namnet Ray of Light.  Ray of Light består av en mörkblå bas med röda, gröna och gula glitterkorn i.

DSC_1450

Då lackets bas ser något skir ut i flaskan lade jag för säkerhets skull ett lager med Aruba från China Glaze som underklädeslack, den är nästan en one-coater. Sedan lade jag ett lager med Ray of Light, tyckte inte att det behövdes fler lager och var rädd att det skulle bli för kakigt.

DSC_1474

Jag är mycket nöjd med resultatet men som ni kan se på både bilden ovanför och nedan syns en del VNL (visible nail line), men det är mest i starkt ljus. För att safea skulle jag nog dock ha tagit två lager underklädeslack eller totalt två lager med Ray of Light, det är en smaksak.

DSC_1480

Appliceringen av Ray of Light var smidig och den smala penseln gjorde det enkelt att lacka (jag som föredrar breda penslar!). Torktiden var normal, toppade med Seche Vite och då går det ju alltid snabbt mot slutet!

DSC_1467

Jag älskar mörka nagellack och vill från höst till senvår nästan alltid ha ett härligt murrigt lack på tassarna (även om jag snart vill ha något pastelligt..). Jag gillar framförallt när mörka lack har glitter i sig – jag tycker de blir mer speciella då!

Vad tycker du om lacket? Något som faller dig i smaken?

In English: Earlier this week I wore this fab nail polish from Deborah Lippmann. It’s called Ray of Light and has a dark navy blue base with glitters in red, green and yellow. I love polishes with dark colours and when you add glitters in them, it makes them even more special I think. What you think?

12 thoughts on “Deborah Lippmann Ray of Light

Kommentera

