Dior Rosy Glow Healthy Glow Awakening Blush

Rouge är något jag aldrig tröttnar på i sminkväg, framförallt gillar jag rosa sådana och helst ska de ha mycket pigment och verkligen lysa upp min ljusa hy (läs: bleka). I höstas köpte jag ett läckert sådant från Dior (hör och häpna! 😉 men har inte visat upp det förrän nu! Let’s take a look!

BeautybyBella_RosyGlowPetal

Rouget heter Rosy Glow – Healthy Glow Awakening Blush och är i nyansen Petal som är en rätt skarp rosa färg. Det första som slog mig när jag såg bilder på rouget i webbshoppen jag beställde den ifrån var ett måste-ha-begär och när jag fick hem den blev jag inte besviken! Asken är i silver och tryckt på själva rouget är logon för Dior, verkligen vackert – nästan så att jag inte ville sätta i borsten. Asken känns lyxig och härlig. Hur är rouget då?

Jo, det är välpigmenterat och håller länge. Nyansen passar mig bra, särskilt de dagar då jag vill ha lite extra färg i ansiktet (mest hela vintern). Om det är värt pengarna? Jo, det tycker jag ändå, mest för att jag beställde det från en utländsk webbshop (auktoriserad såklart) till ett mycket lägre pris än det man betalar i butik här i Sverige och för att jag spanat in det en längre tid. Tror däremot att det finns lika bra till lägre pris ändå! Så tipsa mig gärna i kommentarsfältet om era favoritrouge – vilka är era guldkorn? Vilka nyanser brukar ni dras till?

10 thoughts on “Dior Rosy Glow Healthy Glow Awakening Blush

  1. Ibland är det jobbigt med rouge som försvinner eller inte syns så bra! Bra tips!

    sv: Tack snälla du! Jag gör ett inlägg av det vettja! Kommer upp lite senare idag!! 🙂

Kommentera

