Recension: REN Skincare

REN Skincare

Då var det dags för min recension på produkterna från REN Skincare som jag köpte för en månad sedan. Jag har använt rengöringsgelen och dagkrämen på morgonen och kvällen och ansiktsmasken två-tre gånger i veckan (som rekommenderat av personalen på Sephora) i fyra veckors tid, så lång tid räckte produkterna. Visserligen tog rengöringsgelen slut efter tre veckor, men hade säkert räckt längre om jag inte haft lite otur då och då och av misstag tryckt ut alldeles för mycket ur tuben.

Prova-på-kitet är för kombinationshud (combination to oily) och jag tror att det inte var helt rätt för min hud, den är mer torr än oljig just nu. Jag tror att detta kan ha torkat ut den ännu mer och i sin tur gjort att det producerats ännu mer talk i porerna för att kompensera påfrestningen. Jag märker nämligen att jag har sämre hud nu än innan jag började använda produkterna (även om jag såg en förbättring i början). Visserligen kan det ta lång tid för huden att anpassa sig vid nya produkter.

BeautybyBella_detoxmask

Ett prova-på-kit från REN Skincare innehåller:
Mayblossom T-Zone Control Cleansing Gel (25ml)
T-Zone Balancing Fluid (15ml)
Invisible Pores Detox Mask (15ml)
Pris 295 kr

Kitet är säkert jättebra för någon som har mer oljig hud än något annat. Det jag gillade mest med produkterna var rengöringsgelen, den kändes fräsch och uppfriskande för huden, tummen upp för det.

Nästa gång jag provar nya hudvårdsprodukter ska jag se till att de är ultimata för min hudtyp som möjligt. Jag var ju på ansiktsbehandling i fredags och där fick jag, förutom en skön och avslappnande behandling och massage, en konsultation. Kommer berätta om mina nya hudvårdsrutiner vid ett senare tillfälle, håll utkik!

 

Lämna en kommentar