O.P.I Innie Minnie Mightie Bow & Minnie Style

DSC_0599

Idag ska ni få se två lack från O.P.I’s Couture de Minnie-kollektion. Innie Minnie Mightie Bow är ett klarött lack med skimmer i och Minnie Style (som jag bär på ringfingret) är ett glitterlack med transparent bas och glitterkorn i form av hexagoner i rött och vitt. Jag använder här ett vitt lack från HM som underkläder.

DSC_0613

DSC_0598

Trots att jag har många röda lack i olika nyanser slog det mig när jag lackat med Innie Minnie Mightie Bow att jag inte har ett lack med skimmer i. Det gör att lacket får ett slags djup (som inte riktigt kommer fram på bilderna dock) som jag gillar mycket.

DSC_0615

DSC_0619

Jag har använt två lager Innie Minnie och lackningen var en dröm. Formulan är bra, lagom tjock, och penseln är bred och gör att man inte behöver dra lacket många gånger. Här ser ni det toppat med ett lager Seche Vite.

DSC_0615 (kopia)

Glittret var relativt lättfiskat och gick enkelt att styra var det skulle sitta. Här har jag två lager och överlacket från Seche Vite.

DSC_0629   DSC_0665

DSC_0641

Jag är förtjust i båda dessa lack och ser fram emot att använda dem i höst. Det röda lacket är ett perfekt vinter- och jullack och det ska bli roligt att testa Minnie Style med andra underkläder till – då kommer förmodligen glitterkornen att framhävas bättre och ge ett annat intryck. Jag blir även sugen på fler lack ur kollektionen!

DSC_0642

In English: Today you’ll see a nail polish from the Couture de Minnie collection from O.P.I. Innie Minnie Mightie Bow is a clear red polish with shimmer and Minnie Style is a glitter polish with red and white hexagons in a transparent base. I love both polishes and look forward to wearing them this fall. P.S. I love the brushes, they’re a dream to work with!

DSC_0603

8 tankar på “O.P.I Innie Minnie Mightie Bow & Minnie Style

    • Ja, jag såg det, låter kul! Har knepat med en nail art typ en-två gånger, så får se vad jag kan få ihop. Vill inte att det ska vara alltför risigt.. hehe 😉

    • Jaa, det skulle nog vara jättefint! Minnie-kollektionen har ju ett rosa krämlack, likt Boom Boom Room – nu har jag ännu en anledning att köpa det! 😀 😀

  1. Så snyggt!! Visst älskar man minie mouse serien?
    Dior princess är ju utgående nu men hitta ett idag som tur var. Det är ditt fel eller förtjänst att det blev ett ”måste ha”!:)
    kram/isabella

Lämna en kommentar