Blog Your Heart Out Award

Jag har fått ett mycket fint award av Matilda – Blog Your Heart Out Award heter det – och blev givetvis oerhört glad och rörd. Tack så mycket! 🙂

Bild 28
När man blir nominerad får man ansvaret att svara på fem frågor, samt att nominera fem andra bloggar som har under 100 följare och berätta för dem att man nominerat dem. Vi börjar med frågorna:

1. Vad eller vem uppmuntrade dig att börja blogga?
Jag har alltid tyckt det varit roligt att skriva och började blogga för flera år sedan, dock under olika domäner och bloggnamn. Jag har t.ex. haft en filmblogg, bröllopsblogg och reklamblogg. Dock så har mitt intresse alltid efter en tid svalnat och jag har gått vidare, ibland i längre perioder utan att ha en blogg alls. Med denna blogg känner jag inte alls på samma sätt som tidigare – och det är jätteskoj.

2. Hur valde du ämne att blogga om?
Att just ha en skönhetsblogg kom till mig tidigare i år och jag förstår inte varför jag inte tänkt den tanken tidigare – jag har nämligen så länge jag kan minnas alltid varit intresserad av saker i skönhet- och sminkväg. Jag hade, tro’t eller ej, inte ens funderat över att det kunde finnas något som kallas skönhetsblogg (och då följer jag många andra typer av bloggar). Samtidigt som jag själv startade denna blogg öppnades en helt ny värld upp för mig med härliga och duktiga bloggkollegor – och det är jag oerhört glad för.

3. Någonting som de flesta inte känner till om dig?
Något som ni som läser min blogg inte vet om mig är att jag är en filmnörd och t.o.m har skrivit C-uppsats i filmvetenskap. Jag älskar också att titta på olika tv-serier, framförallt gamla favoriter. T.ex. ser jag om Vänner ungefär en gång per år.

4. Vilka tre ord beskriver din stil?
Feminin, chic och färgglad (eftersträvar i alla fall de två senare).

5. Vad gillar du att göra när du inte bloggar?
Se på film/serier, umgås med min familj, prata strunt/viktiga saker med människor jag tycker om.

Jag nominerar fem följande bloggar (som jag definitivt tycker ni ska titta in hos):
All Sweet In Life
Seize The Nail
Little Miss Consumer
ZoulBlogg
The Manifest

Det var allt från mig för idag! 🙂

13 tankar på “Blog Your Heart Out Award

  1. Tack rara för awarden! Vad kul att läsa lite om dig, jag har också skrivit uppsats i filmvet, fast b-uppsats. Tänk om det var i Gävle du pluggade!?

    • Ingen fara, är stort fan av din blogg och dina fantastiska bilder så det är bara roligt att sprida ordet vidare. 🙂

      Tyvärr inte, pluggade på Stockholms universitet.

  2. Pingback: Blog award: blog your <3 out! « The manifest

Lämna en kommentar